Karakter boyutu :
Metni küçült
Metni büyüt
120 Yıllık Osmanlı Yemini
10 Eylül 2019 Salı 00:29:12
Bilecik’in Söğüt ilçesinde yüzlerce kişi dedelerinin dillerinden düşürmediği 120 yıl önceki alay yeminini tekrarladı

. II. Abdülhamid Han’ın vazgeçilmezleri arasında olan Ertuğrul Süvari Alayı, bundan 120 yıl önce Bilecik’in Söğüt ilçesinde bulunan Ertuğrul Gazi Türbesi’ne gelerek; ‘Bismihu’ ile başlayan yemini ederdi. Söğütlü gençler de bir asırdan fazla yıldır tekrar edilmeyen bu geleneği bu yıl tekrar hayata geçirdi. Önümüzdeki yıllarda da bu geleneği devam ettirecekler. İşte o tarihî yemin şöyledir:
“Bismihu!
Güneş batsın, ay çıksın.
Gece güne, gün geceye devrilsin.
Halifem, Sultanımın yolu yolumdur.
Benim kolum, onun koludur.
Silahımın üstüne,
Tohumu çıkartan toprağımın üstüne,
Kuyunun üstüne,
Zindanın üstüne,
Atam Ertuğrul Gazi üstüne,
Sadakatim boynumdur.
Boynum doğrudur.
Kılıcım eğridir.
İhanetten Allah korusun!
Beni kendi kılıcımla doğrasın!
İşte Kur’ân-ı azimüşşan, işte elim!
Ekmek, tuz, hakkı için,
Allahın sözüne yemin olsun!
Hem vallahi, hem billahi, hem tillahi!
Devletimin bekasını her şeyden önce tutacağıma, 
Sultanımın canını kendi canımdan önce tutacağıma, 
“İnsanı yaşat ki, devlet yaşasın!” sözüne bağlı kalacağıma,
Dinim üzerine ant içerim!” (Kaynak: Osmanlı Tarihi)

 

 

 

Bu Yazi 35 kez okundu
  UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
Toplam (0) adet yorum eklenmiştir.
» Erzurum Muharebesinin Yıldönümü 08 Kasım 2019 Cuma 08:57:16
» DÜNYAYI STRESE SOKAN ZALİM DONALD TRUMP 04 Kasım 2019 Pazartesi 17:03:53
» NİKOLAYEVİÇ TOLSTOY’DAN İNCİLER 28 Ekim 2019 Pazartesi 15:20:26
» Hak Ve Adaletle Taçlandırılan Hz. Ömer (Ra) 22 Ekim 2019 Salı 21:00:10
» Sevgide Gülümsemenin Gücü 17 Ekim 2019 Perşembe 18:06:21
» Nikolayeviç Tolstoy’dan İnciler 10 Ekim 2019 Perşembe 17:21:13
» Çay Ve Kafein 03 Ekim 2019 Perşembe 16:49:16
» Kanal İstanbul Projesi Ya Olacak Ya Olacak 25 Eylül 2019 Çarşamba 01:18:23
» Niğbolu Muharebesi Hakkında 24 Eylül 2019 Salı 00:14:32
» Kenevir Yetiştirmek İsteyenler İzin Almak Zorunda 17 Eylül 2019 Salı 23:58:55
» Ehl-İ Sünnet İtikadı Çok Önemlidir 05 Eylül 2019 Perşembe 19:12:36
» Hicri Yılbaşı Gecesi Ve Aşure 27 Ağustos 2019 Salı 20:53:58
» GÜVENLİ BÖLGE ÖNCESİ TSK’NİN FIRAT KALKANI BAŞARISINI HATIRLAMAK 21 Ağustos 2019 Çarşamba 18:00:52
» Dünyanın Başına Bela Olan Abd’nin Doğuşu 19 Ağustos 2019 Pazartesi 19:39:47
» NEDEN KURBAN KESERİZ? 07 Ağustos 2019 Çarşamba 21:52:18
» Türkiye Dışında Çay Kültürü Nasıl? 07 Ağustos 2019 Çarşamba 02:32:02
» Yeşil Çay Ve Kanser 02 Ağustos 2019 Cuma 09:13:21
» 20 Temmuz Kıbrıs Barış Harekâtının 45.Yıldönümü Hatırasına Yazı Dizim 29 Temmuz 2019 Pazartesi 23:48:59
» Beyaz Çay Nedir? Ne Değildir? 27 Temmuz 2019 Cumartesi 00:57:25
» Çayın Rize’ye Geliş Serüveni 23 Temmuz 2019 Salı 19:54:45
» Rize Belediye Başkanı Metin’in İlk 100 Günü 10 Temmuz 2019 Çarşamba 23:55:25
» Avrupa Temizliği Türklerden Öğrendi 08 Temmuz 2019 Pazartesi 14:51:31
» Günün Tarihin’de Barbaros Hayreddin Paşa Kimdir? 03 Temmuz 2019 Çarşamba 00:48:38
» Turist Ve Sürücülerden Ovit Tüneline Yoğun İlgi 27 Haziran 2019 Perşembe 20:12:29
» Geçen Yıl Hizmete Giren Tanap Boru Hattı 24 Haziran 2019 Pazartesi 00:59:07
» İngiliz Siyasetinin Tehlikesi 10 Haziran 2019 Pazartesi 21:10:05
» Bayram Günlerimiz Başlıyor 31 Mayıs 2019 Cuma 23:01:03
» İstanbul’un Fethi (29 Mayıs 1453) 28 Mayıs 2019 Salı 00:41:40
» FİTRE VERMEK 23 Mayıs 2019 Perşembe 14:59:24
» 2019 Yılı Çay Tarımı Başladı 15 Mayıs 2019 Çarşamba 00:08:26
GÜNÜN YAZARLARİ
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
Fatih Erbakan, Yeniden Refah Partisi`nin genel başkanı seçildi
Fatih Erbakan, kurucusu olduğu Yeniden Refah Partisi`nin 1. Olağan Büyük Kongresi`nde delegelerin 971`inin oyunu alarak genel başkan seçildi.
Uzay Kuvvetleri Komutanlığı
Dünya savaş stratejileri yeni bir boyut kazanıyor. Hibrit savaş teknolojileri yeni uygulama alanlarına yayılmaktadır. ABD, Rusya, Çin ve Fransa arasındaki rekabet farklı bir alanda kendini gösteriyor.
 Kentin Sakini Değil Sahibi Olun
Çalışmalarını anlatan Başkan Çervatoğlu vatandaşlara da çağrıda bulunurak “Halkımız, kentin sakini değil sahibi olsunlar. Çünkü bu kent onların. Onlar yoksa Fındıklı’ da olmaz” dedi
Çoban Ateşi Hareketi Lideri Rifat Serdaroğlu`ndan Trump`a Tepki
ABD Başkanı Trump’tan Suriye ve Türkiye ile ilgili dün gün boyu peş peşe açıklamalar geldi. Sosyal medyadan yaptığı ilk açıklamada skandal ifadeler kullanan Trump, Türkiye’nin Suriye’ye yapacağı olası müdahale öncesi Türkiye’nin yanlış bir şey yapması halinde Türk ekonomisini daha önce yaptığı gibi yok edeceğini belirtti.
FOTO GALERİ
İzlenme 3877
İzlenme 8502
İzlenme 6137
İzlenme 6899
VİDEO GALERİ
İzlenme 6267
İzlenme 6469
UZMAN GÖRÜŞÜ
Rizehaber.Org sadece internet üzerinden yayin yapmaktadir. Tüm Haklari Sakları Saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden kullanılamaz.