Karakter boyutu :
Metni küçült
Metni büyüt
120 Yıllık Osmanlı Yemini
10 Eylül 2019 Salı 00:29:12
Bilecik’in Söğüt ilçesinde yüzlerce kişi dedelerinin dillerinden düşürmediği 120 yıl önceki alay yeminini tekrarladı

. II. Abdülhamid Han’ın vazgeçilmezleri arasında olan Ertuğrul Süvari Alayı, bundan 120 yıl önce Bilecik’in Söğüt ilçesinde bulunan Ertuğrul Gazi Türbesi’ne gelerek; ‘Bismihu’ ile başlayan yemini ederdi. Söğütlü gençler de bir asırdan fazla yıldır tekrar edilmeyen bu geleneği bu yıl tekrar hayata geçirdi. Önümüzdeki yıllarda da bu geleneği devam ettirecekler. İşte o tarihî yemin şöyledir:
“Bismihu!
Güneş batsın, ay çıksın.
Gece güne, gün geceye devrilsin.
Halifem, Sultanımın yolu yolumdur.
Benim kolum, onun koludur.
Silahımın üstüne,
Tohumu çıkartan toprağımın üstüne,
Kuyunun üstüne,
Zindanın üstüne,
Atam Ertuğrul Gazi üstüne,
Sadakatim boynumdur.
Boynum doğrudur.
Kılıcım eğridir.
İhanetten Allah korusun!
Beni kendi kılıcımla doğrasın!
İşte Kur’ân-ı azimüşşan, işte elim!
Ekmek, tuz, hakkı için,
Allahın sözüne yemin olsun!
Hem vallahi, hem billahi, hem tillahi!
Devletimin bekasını her şeyden önce tutacağıma, 
Sultanımın canını kendi canımdan önce tutacağıma, 
“İnsanı yaşat ki, devlet yaşasın!” sözüne bağlı kalacağıma,
Dinim üzerine ant içerim!” (Kaynak: Osmanlı Tarihi)

 

 

 

Bu Yazi 15 kez okundu
  UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
Toplam (0) adet yorum eklenmiştir.
» Kenevir Yetiştirmek İsteyenler İzin Almak Zorunda 17 Eylül 2019 Salı 23:58:55
» Ehl-İ Sünnet İtikadı Çok Önemlidir 05 Eylül 2019 Perşembe 19:12:36
» Hicri Yılbaşı Gecesi Ve Aşure 27 Ağustos 2019 Salı 20:53:58
» GÜVENLİ BÖLGE ÖNCESİ TSK’NİN FIRAT KALKANI BAŞARISINI HATIRLAMAK 21 Ağustos 2019 Çarşamba 18:00:52
» Dünyanın Başına Bela Olan Abd’nin Doğuşu 19 Ağustos 2019 Pazartesi 19:39:47
» NEDEN KURBAN KESERİZ? 07 Ağustos 2019 Çarşamba 21:52:18
» Türkiye Dışında Çay Kültürü Nasıl? 07 Ağustos 2019 Çarşamba 02:32:02
» Yeşil Çay Ve Kanser 02 Ağustos 2019 Cuma 09:13:21
» 20 Temmuz Kıbrıs Barış Harekâtının 45.Yıldönümü Hatırasına Yazı Dizim 29 Temmuz 2019 Pazartesi 23:48:59
» Beyaz Çay Nedir? Ne Değildir? 27 Temmuz 2019 Cumartesi 00:57:25
» Çayın Rize’ye Geliş Serüveni 23 Temmuz 2019 Salı 19:54:45
» Rize Belediye Başkanı Metin’in İlk 100 Günü 10 Temmuz 2019 Çarşamba 23:55:25
» Avrupa Temizliği Türklerden Öğrendi 08 Temmuz 2019 Pazartesi 14:51:31
» Günün Tarihin’de Barbaros Hayreddin Paşa Kimdir? 03 Temmuz 2019 Çarşamba 00:48:38
» Turist Ve Sürücülerden Ovit Tüneline Yoğun İlgi 27 Haziran 2019 Perşembe 20:12:29
» Geçen Yıl Hizmete Giren Tanap Boru Hattı 24 Haziran 2019 Pazartesi 00:59:07
» İngiliz Siyasetinin Tehlikesi 10 Haziran 2019 Pazartesi 21:10:05
» Bayram Günlerimiz Başlıyor 31 Mayıs 2019 Cuma 23:01:03
» İstanbul’un Fethi (29 Mayıs 1453) 28 Mayıs 2019 Salı 00:41:40
» FİTRE VERMEK 23 Mayıs 2019 Perşembe 14:59:24
» 2019 Yılı Çay Tarımı Başladı 15 Mayıs 2019 Çarşamba 00:08:26
» ORUÇTA SAHUR YEMEĞİ 07 Mayıs 2019 Salı 10:09:58
» Ehli Sünnetin Kurucusu İmamı Azam Ebu Hanife 25 Nisan 2019 Perşembe 00:21:58
» 8. Cumhurbaşkanı Turgut Özal’ın Vefatı 16 Nisan 2019 Salı 02:05:50
» Ermeni Meselesi Ve İngilizlerin Türkiye’de Sansürlediği Mektup! 10 Nisan 2019 Çarşamba 22:56:36
» SU STRESİ VE SU İSRAFI 04 Nisan 2019 Perşembe 00:17:13
» GEÇMİŞTE KENEVİRİN ANAVATANI RİZE’YDİ 27 Mart 2019 Çarşamba 14:57:00
» Türkiye’nin Enerjisine Enerji Katacak Olan Akkuyu Nükleer Santrali 25 Mart 2019 Pazartesi 19:40:43
» İLK MECLİS-İ MEBUSANIN AÇILIŞI 20 Mart 2019 Çarşamba 10:56:32
» ALKOL TÜKETMENİN ZARARLARI 14 Mart 2019 Perşembe 14:53:22
GÜNÜN YAZARLARİ
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
 BAYRAM MESAJI...
Bayramlar, insanlar arasındaki karşılıklı sevgi ve saygının perçinlendiği günlerdir.
TBMM Başkanı Şentop’un maaş açıklamasına sert tepki  Kaynak Yeniçağ: TBMM Başkanı Şentop’un maaş açıklamasına sert tepki